Sunday, June 19, 2005

"پيروزي گزينه "بدتر" بر گزينه "افتضاح

1384/3/29
اين جام زهر گريبان ما را گرفته است و نمي خواهد رهايمان كند. از دو دهه پيش كه بنيان گذار جمهوري اسلامي اول بار به دست گرفت و نوشيد تا امروز دست به دست مي چرخد. اين جام امروز به دست نيروهاي اصلاح طلب افتاده است. بيانيه سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي را بخوانيد. به قول خودشان از سر ناچاري از هاشمي حمايت مي كنند و در واقع همان جام زهر را نوشيدند.
پيش گويي سياسي در ايران يك كار انتحاري ست و هر كس كه چنين كند در واقع ريسك بزرگي كرده است اما اين بار من در پيروزي هاشمي ترديد ندارم. اگر فرض بر اين بگذاريم كه تمام آراي لاريجاني و قاليباف براي احمدي نژاد سرازير شود، آراي احمدي نژاد به 12 الي 13 ميليون راي خواهد رسيد. اين را هم مي دانيم كه راي اصولگرايان در ايران تقريبا ثابت است؛ در حالي كه راي هاشمي با حمايتي كه سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي از او كرده و به دنبالش ديگر حزب ها هم حتما پشيتباني خواهند كرد، رايي حدود پانزده ميليون برايش ريخته مي شود. تازه آراي يك عده از مرعوبان كه دور پيش راي ندادند و براي دور دوم از ترس پيروزي احمدي نژاد قصد دارند در انتخابات شركت كنند را محسوب نكردم.
البته اين آمارهايي كه نوشته ام بر اساس ميزان شركت در دور اول است كه معيار قرار دادم، اما از حالا مي توانم به طرفداران گزينه "بدتر" بابت پيروزي‌شان بر گزينه "افتضاح" تبريك بگويم.