Friday, June 17, 2005

روز بيابان‌ زدايي مبارك باد

1384/3/27
مي دانيد امروز، بيست و هفتم خرداد ماه مصادف با چه روزي است؟ مصادف است با روز جهاني بيابان زدايي. امروز در ايران، آناني كه مي خواهند در همه عرصه ها از جمله در عرصه فرهنگي، اقتصادي و سياسي بيابان زدايي شود، از خانه ها بيرون آمدند و در صف راي گيري ايستادند و آراي خود را به صندوق‌ها ريختند. من هم چنين كردم و اول وقت، به نزديك ترين حوزه اخذ راي رفتم و راي خودم را به نام معين در صندوق انداختم. اما وقتي به خانه برگشتم و پاي تلويزيون نشستم، مصاحبه مقامات حكومتي با خبرنگاران صدا و سيما آتش به جانم انداخت. از قبل هم مي دانستم كه ايشان چه مي خواهند بگويند، ولي دست خودم نبود و حرارتم بالا زد. آنان هر راي ريخته شده را به نفع خود خواندند و آن را تائيدي بر نظام اسلامي تلقي كردند كه ولايت فقيه بر آن تسلط دارد. البته اين گفته‌ها كوچك ترين خللي به آنچه كه اعتقاد دارم و به خاطرش راي دادم وارد نكرد، اما خب شركتم در انتخابات نهم رياست جمهوري همانند جام زهري شد كه بنيان گذار جمهوري اسلامي دو دهه قبل نوشيد.
باري، راي دادم و برگه را به نام معين در صندوق انداختم و اميد دارم كه معين در انتخابات پيروز شود و دولت‌اش ادامه دهنده راهي باشد كه خاتمي نتوانست و در نيمه راه رهايش كرد. اصلاحات خاتمي مرد، اما مقدمه اي شد براي اصلاحاتي ديگر كه با تجربه از گذشته، مي خواهد قدم‌هاي بزرگ‌تر و اساسي‌تري با دولت معين برداشته شود.