Thursday, August 04, 2005

توضيح

نمي خواستم در اين باره توضيح دهم. چون نوعي تنزل شخصيتي دارد اين نوع حرف ها. اما مي بينم كه دارد سوءتفاهم ايجاد مي كند. راستش دو سه روز قبل تعدادي از لينك هاي دوستان را برداشتم. يعني وبلاگ هايي را كه چند ماهي بود يك طرفه لينك داده بودم و جوابي نگرفتم، برداشتم. لينك به ديگر وبلاگ‌ها را در واقع نوعي احترام مي دانم. مخصوصا وبلاگي را مي بينم كه يك طرفه و بدون اينكه اطلاعي داده باشد به وبلاگم لينك داده، فورا به ليست لينك‌هايم اضافه‌اش مي كنم. ايشان محبت كرده و من نيز بايد فورا جبران كنم. حال مي خواهد مخالف عقايدم باشد و يا اصلا ميل به خواندن مطالبش نداشته باشم كه چنين هم هست و تعدادي از اين وبلاگ هايي كه در ستون لينك دارم شايد در ماه دو بار هم به آنها سر نزنم. به نظرم اين يك قانون نانوشته در دنياي مجازي است كه بايد رعايت كرد. رعايت ادب مي شود در دنياي مجازي. ولي متاسفانه تعدادي از دوستان نه تنها اعتقادي به اين رعايت ادب ندارند بلكه تحقيرآميز هم برخورد مي كنند. به هر حال من چند ماهي تحمل كردم و منتظر ماندم تا ببينم جوابي دريافت مي كنم يا خير و وقتي توجهي نديدم، تصميم گرفتم كه لينك هاي يك طرفه را بردارم كه برداشتم و ديگر نخواهم گذاشت. مگر اينكه دو طرفه شود لينك ها. خب به هر حال اين را از هشت سال دولت اصلاحات ياد گرفتم كه همواره شعارش بود كه بايد ديپلوماسي براساس احترام متقابل باشد. مگر غير اين بود؟
علي اي‌حال اميدوارم دوستان را با حذف لينك ها دلخور نكرده باشم.
ضمنا از دوستاني كه لينك وبلاگم را دارند و من نديده‌ام، استدعا مي كنم اي‌ميل بزنند و اطلاع دهند تا سريعا اقدام كنم.