Friday, August 05, 2005

قرائتي از آقاي قرائتي

14مرداد1384
امروز قبل از بخش خبري ساعت 14 شكبه اول سيما برنامه آقاي قرائتي پخش شد. متاسفانه از نيمه برنامه تلويزيون را روشن كردم و درست زماني بود كه ايشان درباره نگهداري ادرار صحبت مي كردند. حجت السلام قرائتي در اين برنامه تاكيد فروان كردند كه به هيچ عنوان ادرار خود را نگاه نداريد كه مضر است. حتي به هنگام نماز وقتي وارد مسجد شديد، اول به مستراح برويد و ادرار را خالي كنيد و بعد وضو گرفته نماز را بر پا كنيد. در احاديث هم آمده كه نبايد ادرار را نگاه داشت و نماز خواند. حتي اگر از نماز جماعت عقب افتاديد، عيبي ندارد. بگذاريد نماز جماعت تمام شود، آنوقت شروع به نماز خواندن كنيد. هيچ اشكالي ندارد. اشكال نگهداري ادرار بيشتر است.
ايشان در ادامه سخنانش درباب ادرار گفتند كه جايي به من پيشنهاد برگزاري كلاس قرآن كردند. من هم در قبال دستمزد گفتم كه ابتدا چند مستراح در فلان جا بسازيد تا كلاس را برگزار كنم. مسلمان بي مستراح كه زندگاني نتواند!
آقاي قرائتي كه مجلس ديني را تبديل به مجالس آقاي ماهي‌صفت يا همان "مستر سين" كرده بود، خود از خنده حاضران به وجد آمده و هنگام صحبت مي خنديد. بعد از برنامه مات مانده بودم كه چطور اين حرف‌هاي مضحك به نام دروس ديني به مردم خورانده مي شود. خود آقايان اسلام را به مسخره گرفته اند و آن وقت، اين و آن را متهم به توهين به مقدسات مي كنند. اگر برنامه آقاي قرائتي را بي تصوير گوش دهيم، به نظر مي رسد كه دلقكي اداي اين حجت السلام را در مي‌‌آورد و مردم مي‌خندند. جدا متاسف شدم. يعني واقعا حرف‌هاي آقاي قرائتي درس‌هايي از دين است؟ پس چرا ما نخوانده ايم؟ من ناآشنا هستم يا اين حرف‌ها من درآوردي است؟