Monday, August 08, 2005

شريعتمداري طنزپرداز

17مرداد1384
خبر ويژه امروز حسين شريعتمداري اگر در جشنواره مطبوعات سال آينده شركت داده شود، قطعا در گرايش طنز مكتوب رتبه اول را خواهد آورد:

كلك مرغابي بعد از شاه كليد ( خبر ويژه )
شيرين عبادي و يوسف مولايي وكلاي مدافع اكبر گنجي ديروز طي نامه اي كه قبل از ارسال براي گنجي روي سايت خبرگزاري ها رفته بود، از اكبر گنجي خواستند به اعتصاب غذاي خود پايان دهد.
اين اقدام فريبكارانه كه با مواضع قبلي آنها در تشويق و ترغيب اكبر گنجي به اعتصاب غذا و ادامه آن، متناقض است درحالي صورت پذيرفت كه يك شب قبل از ارسال نامه كذايي، اكبر گنجي اعتصاب غذاي خود را شكسته و اين خبر به اطلاع اطرافيان وي نيز رسيده بود.
بخش هايي از نامه شيرين عبادي و مولايي كه با ادبياتي متفاوت نسبت به مواضع اصلي آنها نوشته شده قابل توجه است.
شيرين عبادي خطاب به گنجي نوشته است: با شكستن اعتصاب و خوردن غذا، دل دوستان را شاد و خانواده خود را از نگراني به درآوريد!
همچنين يوسف مولايي خود را دوست و وكيل گنجي معرفي كرده و به او مي نويسد؛ هيچ يك از دوستداران شما در هيچ جاي دنيا از تداوم اعتصاب غذاي شما حمايت نمي كنند.
گفتني است كيهان پيش از اين از پروژه اي خبر داده بود كه هدف نهايي آن مرگ اكبر گنجي بوده و ضمن طراحي در خارج از مرزها، عواملي چون شيرين عبادي و يكي از نزديكان گنجي اجراي آن را برعهده داشتند. ترفند اخير وكلاي گنجي از شكست قطعي اين پروژه حكايت دارد كه اين نكته پيش از اين توسط كيهان پيش بيني شده بود.